Nebezpečné glutamáty

Nebezpečné glutamáty

jsou stále v potravinách a to i ve výrobcích, kterých je uvedeno „Bez glutamátu“

Trik je jednoduchý: místo glutamátu přidají jeho polotovar - rozštěpené bílkoviny (ze kterých se glutamát vyrábí) a pak mohou uvést obsah zdravě znějících přísad: 

sójový, kvasnicový, kvasničný či drožďový extrakt / autolyzované kvasinky,

hydrolyzovaný protein / bílkovinný, rostlinný či sójový hydrolyzát

kaseinát sodný / maltodextrin (oligosacharid získaný enzymaticky ze škrobu)

Nebo jsou sice přiznány, ale kdo ví, co které Éčko znamená:

E620 kyselina l-glutamová, E621 glutamát sodný, E622 glutamát draselný, E623 glutamát vápenatý, E624 glutamát amonný,  E625 glutamát hořečnatý

Výrobci se hájí tím, že glutamáty jsou přirozeně ve stravě (rajčata, houby, atd.). To je nebezpečná poloviční pravda:

Přírodní glutamáty jsou ve vázané formě, tyto sloučeniny jsou vstřebány a dopraveny do jater, tam je využita potřebná část pro tvorbu důležité aminokyseliny glutaminu a zbytek je vyloučen z těla (glutamát – kyselina glutamová – glutamin).

Glutamáty přidané do stravy jsou tzv. volné, ty poškozují trávicí soustavu a navíc rovnou přechází do krve (až 40násobek), poté nejvíce poškozují mozek – blokují jeho ochranné mechanismy proti pronikání toxinů do tkáně mozku (způsobují migrény a další poškození), potlačují pocit sytosti (fast food – stálý hlad - nadváha).

Záhadné a nevysvětlitelné kolapsy sportovců – nedostatek hořčíku, jídla s glutamáty a umělé sladidlo aspartam v nápojích = srdeční kolaps.

Hořčík a antioxidant kurkuma uzavřou napadené receptory a vyloučí škodliviny z těla (koření do jídla či formou výživového doplňku před jídlem – navíc zlepší trávení).

Při hledání vhodných potravin (paštik, uzenin, atd.) mi vyrazila dech další záludnost (prasárna):

nemůžeme se spolehnout ani na výše jmenované názvy glutamátů – pokud výrobce konečných produktů nakupuje polotovary, směsi a koření již s volnými glutamáty, tak není povinen jejich přítomnost uvést ani pod kamuflujícími názvy (extrakt, hydrolyzát, atd.). Zákaz se opravdu týká jen přímého přídatku glutamátové soli. Připadá mi, že tento zákaz byl uveden v platnost jen na oklamání lidí odmítajících glutamáty (kterých stále přibývalo), aby se vesele prodávalo dál.

Učím lidi jak po malých krocích (přinášejících zlepšení a motivaci pokračovat) si udržet zdraví a duševní pohodu, ale čím více pronikám do xenobiotiky (obor – chemikálie jako produkt průmyslové doby jsou nedílnou součástí prostředí – voda, vzduch, potraviny) a praktik výrobců, je mi z toho zle.

Můj názor je totálně v rozporu s legislativou, která tvrdí, že naše strava obsahuje vše, co potřebujeme ke zdraví. NE!!! Ovoce a zelenina díky genetickému šlechtění, intenzivnímu průmyslovému zemědělství, dozrávání ve skladech podpořenému chemií, navíc zmrazování nebo různé tepelné úpravy = neobsahuje téměř žádné vitamíny ani minerály (avšak povolené množství chemie) vyjma dostatku vlákniny, přesto je velice důležité konzumovat ovoce a zeleninu cca. 0,5 kg denně.  

Doporučuji: Omezit konzumaci škodlivých potravin (hotovky, polotovary a průmyslově zpracované) a pro vyloučení všudypřítomných jedů z těla a podporu samo-uzdravujících schopností - pravidelně užívat bylinky a střídat je, každá poskytuje tělu specifické látky, ale tělo je složitá biochemická „továrna“, a aby správně fungovalo, je nezbytné dodávat široké spektrum živin, viz.   Aloe, chlorella, konopí, kurkuma, moringa, omega 3,  spirulina.

Často se setkávám s názorem, já nemohu užívat aloe či chlorellu, způsobují mi průjmy, nadýmání. Doporučuji vydržet toto přechodné období (cca. 14 dní) – je to jen důkaz, že se činí v zažívacím traktu.

Nedostatek vitamínů a minerálů se projeví až po letech. Zhoršování příznaků je pozvolné, ani si neuvědomujeme, že nás častěji něco bolí, že se čím dál víc zadýcháváme do schodů a pak jsme překvapeni, když tělo vypoví službu – nemoc.

 

Honza Trávníček - FYZICKY zcela zdráv. Prosím při čtení mých článků berte tento údaj v potaz. 

 
  • Colostrum